Nytt bokningssystem

I det arbete vi kallar ”ständiga förbättringar på KLTK” har turen nu kommit till hjärtat i vår verksamhet – det digitala bokningssystemet.

Från lördagen den 28 januari inför vi ett nytt bokningssystem med namnet mycourt. Syftet är att erbjuda ett betydligt mer användarvänligt system både för medlemmar och för administrationen.

Dagens system har drygt 10 år på nacken och utvecklingsmöjligheterna är starkt begränsade. Det nya systemet har redan från start en mängd finesser som vi saknat och framtida utveckling kommer inte enbart att bäras av KLTK, vilket varit fallet med dagens system.

Nästan alla förändringar är besvärliga så även införandet av mycourt. När du gör dina första bokningar i det nya systemet kommer du troligen att bli frustrerad. Om några veckor kommer du däremot att undra varför vi inte bytte system för flera år sedan.

Vi förväntar oss också att det inledningsvis kan förekomma inkörningsproblem som vi skyndsamt kommer att avhjälpa. Får du problem med att boka så kontakta receptionen per telefon 08-459 15 00.

Nu till det viktigaste:

Du kommer att kunna logga in med ditt gamla lösenord men vi rekommenderar att du sedan omgående byter till ett nytt unikt lösenord. I och med byte av system kan vi inte garantera säkerheten för de gamla lösenorden.

Har du synpunkter eller tips gällande vårt nya bokningssystem så vänligen kontakta mats.laftman@kltk.se.